Vyhledávání


Kontakt

Jendova pojízdná škola snowboardingu
Obchodní 1318
252 19 Rudná

(na horách nás nejčastěji
potkáte v Černé Říčce
v Jizerských horách)

KDYŽ NEJDE HORA K VÁM, JENDA VÁS K HOŘE DOVEZE!

+420 603 922 444

E-mail: kuejchaj@volny.cz

Dr. Sněholáska aneb Jak jsem se naučil nedělat si starosti a mít rád Adidas

20.11.2019 12:18

Moje sportovní boty byly vždy skejťácké a nikoli běžecké nebo jiné sportovní, protože jsem nikdy nesportoval s využitím vlastního pohybu, vždy jen s dopomocí gravitace nebo větru. I proto jsem neměl rád značku Adidas, přišla mi příliš komerční, masová a propagovaná nižší kastou teplákoidních lidí… Ale registroval jsem (cca poslední 3 roky), že Adidas začal vyrábět snowboardové boty a že jsou jezdci i odbornou veřejností dost dobře hodnoceny. Ve skutečnosti s tím začali již v roce 2012.

A protože moje snowboardové boty Flow již druhým rokem odcházejí do věčných sněhových lovišť (loni jsem téměř po každém dnu na svahu lepil podrážku ke svršku pomocí lepidla Mamut, ale mají za sebou 10+ sezón a byly skvělé!), uvažoval jsem o koupi nových bot již delší dobu. Jenže: nechtěl jsem boty kupovat přes web, i když se mi na pohled líbily mnohé. Boty jsem začal zkoušet již během loňské zimy a vyzkoušel jsem jich opravdu hodně ve střední až vyšší cenové kategorii (8-10.000 Kč). Co jsem zjistil:

1. Do některých bot se mi špatně vstupovalo (nárt mám normální).

2. Některé boty jsou široké, jiné úzké (chodidlo mám spíš užší). Někteří výrobci označují širší boty jako širší snowboardy – wide.

3. U některých výrobců kupodivu sedělo číslování odpovídající délce chodidla v cm (tzv. mondopoint), u jiných nikoli. Pravidlo, že snowboardová bota mívá vel. cca +1 číslo ke konfekční botě, už úplně neplatí. Výrobci (někteří) číslování velmi zpřesnili.

4. U jedné renomované značky se mi při vstupu shrnovala vnitřní stélka pod chodidlem (vopravdu vopruz!).

5. Některé boty byly velmi tvrdé jak zvenku, tak zevnitř a tedy nekomfortní.

6. Některé boty mě tlačily na různých místech – na kloubu u palce nebo třeba kolem paty, kolem níž je vnitřní vložka tvarovaná tak, aby nedocházelo k jejímu zvedání.

Z výše uvedených důvodů bych si nikdy nekoupil boty přes web, a i kdyby, hodně by mě pak dělalo starosti hrát s prodejcem jakýsi ping-pong, nepadnoucí boty posílat zpět a objednávat nové na vyzkoušení. Letos jsem se proto rozhodl zahájit zkoušecí maraton v kamenných prodejnách již na podzim. A nakonec jsem se poměrně rychle prozkoušel ke dvěma značkám a modelům (řazeno abecedně :-)): Adidas, model 3MC ADV a Burton, model Photon Boa, v nichž jsem se cítil komfortně, které jsou středně tvrdé až tvrdší (tvrdost cca 7 z 10), mají Dual Boa utahování (jedno Boa kolečko utahuje nárt a druhé komín boty) a cena je do 10 tis. Kč. Po dlouhém rozhodování jsem nakonec zvolil model Adidas 3MC ADV (bota designem horní části paty odkazuje na známý skateboardový model 3MC). Burton Photon Boa je také skvělá bota, o něco užší a možná i těsnější ve stejné velikosti, zajímavostí také je jejich vlastní nekovové Boa lanko a utahování 3 zón 2 kolečky. Cena obou modelů byla +/- 100 Kč stejná, takže o mém příklonu k Adidasu rozhodlo jen subtilní hnutí mysli a nenápadný čistý design modelu 3MC ADV:

Výběr nejlepších snowboardových bot 2019/2020 podle webového časáku White Lines naleznete pro inspiraci zde:
https://whitelines.com/snowboard-gear/reviews/best-buys/best-snowboard-boots-2019-2020.html#adidas-response